Hulpgoederen | Migratiedeal - Reisverslag uit De Kwakel, Nederland van Iris Waal - WaarBenJij.nu Hulpgoederen | Migratiedeal - Reisverslag uit De Kwakel, Nederland van Iris Waal - WaarBenJij.nu

Hulpgoederen | Migratiedeal

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 Maart 2016 | Nederland, De Kwakel

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik aangeven dat ik het hartverwarmend vind om van allerlei kanten hulp te krijgen. Ik vind het fantastisch!

Vandaag van twee collega's een tas vol met spullen gehad en vanavond kan ik 15 (15!) kilo aan hulpgoederen ophalen die door een collega van mijn moeder in Duitsland (goedkoper) zijn ingekocht met het door mij ontvangen geld. Dat is toch werkelijk super! Ik hou zeker een mooi bedrag over om daar te kunnen uitgeven aan voedsel, luiers, medicijnen etc.

Dan even over iets anders. Jullie is vast de migratiedeal niet ontgaan. Vluchtelingen worden vanaf gisteren niet meer toegelaten in Griekenland. Spannend, want wellicht sta ik daar straks en is er niks voor mij om te doen. Uiteraard heb ik hierover contact gehad met Stichting Bootvluchteling. Zij geven aan dat de opvangkampen nog erg vol zitten, dus dat er voorlopig genoeg te doen is. Uiteraard kunnen zij de situatie ook niet helemaal voorzien.

Bedankt voor al jullie steun!

Liefs,
Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hallo, Op 26 maart vertrek ik richting Athene. Daar sluit ik mij aan bij Stichting Bootvluchteling. De naam van de stichting zegt eigenlijk genoeg. Ik ga naar Athene toe om Stichting Bootvluchteling te helpen met de oorlogsvluchtelingen. Stichting Bootvluchteling zet zich in op de plaatsen waar bootvluchtelingen aankomen, acuut hulp nodig is en de nood het hoogst is. In Athene helpt de organisatie de vluchtelingen met het verlenen van eerste hulp, het uitdelen van eten en drinken, opzetten van tenten, het uitdelen van dekens en het opvangen van alleenreizende kinderen. Ik verblijf daar twee weken. Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan in en ik probeer jullie zoveel mogelijk verhalen te brengen. Liefs, Iris

Actief sinds 11 Maart 2016
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 2579

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 09 April 2016

Athene | Stichting Bootvluchteling

Landen bezocht: